KAISER AVSLUTAR PÅ TOPP

I lördags var årets sista tävling med Kaiser och det kunde inte gått så mycket bättre. Eller bättre kan det ju alltid gå men vi avslutade iallafall med två väldigt fina rundor. Enligt mig :)
 
I 110cm hann vi inte rida fram och knappt hoppa något heller för den delen. Vet inte riktigt vd som hände men sena blev vi hur som helst. Jag sprang in och gick banan och Jossan sprang och anmälde. Sedan lastade vi direkt ut och jag red direkt in på framhoppningen. Tog några skutt på kanske 1 meter och sedan travade jag till tävlingsbanan. Det är tur att man har en godhjärtad häst och om tycker det här med hoppning är sååå kul. Jag kände att han inte riktigt var uppvärmd, han hoppar på ett litet annorlunda sätt då när han inte riktigt är igång. Men för varje språng blev hans språngkurva bättre och mjukare och det slutade med en dubbelnolla och en 3e plats. Kul.
 
I 120cm vet jag egentligen inte vad som hände. Hästen var GRYM. Han hoppade fantastiska språng men jag fick liksom inte riktigt till det. Vi började med att komma stort på första hindret och därefter resulterade det med att vi kom stort på alla hinder på hela banan. Inte så där hålla för ögonen stort, men stort. Kollade på filmen efter, såg mycket bättre ut än vad det kändes iallafall och det syntes inte att vi låg stort på precis alla hinder. Men somsagt, man känner ju mer än vad man ser ;) Men såklart ska jag tabba mig en gång till i min stora tabb genom att på sista distansen rida på mot sista hindret som var ett räcke, Han låg perfekt mot det (woho det enda som var bra) men han hann tyvärr inte med med ena tassen så bommen föll. Så otur.... Men det är på min rutin. Och hans. Min rutin för att jag måste lära mig att inte gasa på eftersom att han inte hinner med då, aka får skylla mig själv... Och hans rutin för att han måste träna på att bli kvickare i fötterna. Vinterträning med andra ord! :D
 
Jag är iallafall supernöjd med min fina underbara häst <3