FUNDERINGAR

Jag funderar på att införskaffa mig en magplatta till Kaiser med fårskinn. När jag klipper honom så känns det som att han blir lite halvsur när man drar gjorden, tänkte att han kanske blir känslig när pälsen förvinner. Och jag vill ju inte att magplattan ska vara något störande moment för honom, jag menar jag kommer ju han han klippt nästintill året runt så det måste ju vara bekvämt för honom också! 
 
Har därför tänkt mig en magplattta med fårskinn för att få det mjukare och mer dämpande för honom. Funderingen är då bara, det känns som att den borde glida omkring? Har försökt läsa lite om det och det låter ju som att de flesta bara har positiva saker att säga iallafall. Är det någon av er som har erfarenhet?
 
 
Jag hittade den här från Bruno Delgrange (samma märke som min sadel) för 5500kr vilket jag kanske tycker är lite i det dyraste laget. hehe. Tänkte satsa på någon billigare modell och sen kanske invistera i en finare variant lite senare om han trivs bättre med ludd :)