TRÄNING DAG 1

Okej. Första passet för Eurico är avklarat och jag har fått en uppfattning av honom som tränare. En väldigt noggrann person som inte lämnar något utan perfektion. Vilket är grymt! 

Jag älskar tränare som är tuffa, kräver mycket av ryttaren och är inte feg för att säga vad han tycker och tänker. Eurico var som en bra tränare ska vara enligt mig. 

Idag tränade vi lydnad på bommar. Det var oerhört nyttigt för både mig och Kaiser. Vi fick rätt mycket kritik i början om min galopp fram till "hindret", enligt honom så red jag för mesigt in med för mycket kontroll så det jag övade på större delen av ridpasset var helt enkelt någon så enkelt som att våga rida framåt. Knasigt att något så enkelt kan bli ens största problem? Hur som helst så skulle jag öva på att våga galoppera i en vanlig framåt galopp in och sedan ta kontrollen efter språnget för att anpassa galoppsprången till nästa "språng" på ett mjukt och perfekt sätt och ge han utrymme för varje galoppsprång

Inget fick rinna ut i sanden och gjorde man fel var det bara att göra om tills det funkade. Vi fick hålla på med samma övning i ca 2 timmar tills allt satt som det skulle. Det är konstigt det där att lydnaden på hästen är i slutändan alltid det största problemet... Övaaa

Han avslutade iallafall träningen med att säga till mig "not bad horse" "not bad at all" "he's not bad" om han nu syftade på själva Kaiser eller träningen vet jag inte, men det lät ju som att han syftade på Kaiser över lag! 

Sen sa han även till mig att jag har talang, jag måste bara bli mer noggrann med min ridning... Så det var ju iallafall kul att höra!